Šetriť na PR je v konkurenčnom prostredí cestou do pekla
Najprv malá skúška
z marketingu. Predstavte si, že sa firme zle vyvíja predaj a nenapĺňa
plánovaný zisk. Pomôže jej obmedzenie, či zrušenie prostriedkov na reklamu?
Ak
odpovedáte ÁNO, platí to iba v prípade, že suma ušetrená na reklame vysoko
prevyšuje potrebné úspory. Napríklad pri reklamnom rozpočte 2 milióny
a potrebe ušetriť 1 milión, by to mohlo (a nemuselo) pomôcť. Iste - aj
také firmy sú, napríklad v telemarketingu, ale pre väčšinu to neplatí. Lebo ak vás
reklamné výdavky vyjdú mesačne na 1000 eur a potrebujete ušetriť za pol
roka 1 milión eur, tak tadiaľ cesta nevedie. Ak navyše pôsobíte vo vysoko konkurenčnom
prostredí s prebytkom kapacít a substitučných produktov, tak je
to cesta do pekla. Ako máte získať zákazníka pre svoj produkt, ak si odrežete
komunikačný kanál s ním?
Prestať
mu poskytovať pridanú hodnotu informácií o svojich produktoch cestou PR,
či priamej reklamy, v situácii keď konkurencia „tapetuje“ internet a klasické
média informáciami o tom, aké sú jej produkty vynikajúce, je nanajvýš
nezodpovedné. Namiesto úspor tak stratíte aj posledných zákazníkov
a poskytnete konkurencii možnosť zaujať vami uprázdnený priestor.
Henry
Ford kedysi povedal: Keby som mal posledných 5 dolárov, tri investujem do
reklamy. To však bol veľký Ford. Naši manažéri majú heslo: „Keby mi chýbalo 5
miliónov, zoberiem aj posledných 5 eur z marketingu.“ Za socializmu sa zas
hovorilo: Musíme šetriť nech to stojí, čo to stojí. A tak aj socializmus
skončil. Odpísal sa sám.
Marketingové
pravidlo hovorí, že ak sa predaj nevyvíja pozitívne, tak treba zintenzívniť
reklamu a nie ju úplne zrušiť. Neobstojí, že máte málo peňazí. Aj
s malým gašparkom sa dá robiť veľké divadlo. Áno, aj s malým rozpočtom sa
dajú dokázať zázraky, úplne bez peňazí to však nejde. Pri nedostatku financií
na marketingové výdavky je najefektívnejšou cestou ich investovania public
relations. Ale len cez skúsenú a schopnú profesionálnu agentúru, ktorá má
dokázateľné výsledky za prijateľné ceny. V praxi to znamená, že za
niekoľko sto eur mesačne vám PR agentúra zabezpečí aspoň sto masmediálnych
výstupov. Nemožné? Takmer. Veď len jeden –jediný inzerát v bežnom masmédiu
stojí niekoľko sto eur, ale aj 4000 eur. A jeden z najnavštevovanejších
webov si pýta 1600 eur za uverejnenie jednej PR správy na jeden deň. A PR
agentúry si zvyknú pýtajú niekoľko tisíc eur mesačne za stálu kampaň
v médiách. A predsa sa to dá
aj za stovky eur a nielen za tisíce. PR agentúra PAPER LIFE dokáže so
svojim know-how garantovať minimálne 100 výstupov v slovenskom jazyku
z každej vydanej správy na weboch s celkovou deklarovanou
návštevnosťou najmenej 1 mil. mesačne. Rovnako tak aj v českom jazyku (100
výstupov, najmenej 1 mil. návštev mesačne). Navyše správy rozošle do všetkých
relevantných masmédií na Slovensku. O účinnosti a kvalite stáleho
servisu PR PAPER LIFE svedčia jej renomovaní stáli zákazníci Lázně Luhačovice,
Vincentka, Bardejovské kúpele, Thermo-solar a mnohí ďalší.
Okrem propagácie produktov PR zároveň buduje dobré
meno firmy a to sa, obrazne
povedané, nedá ničím zaplatiť. Každé euro investované do PR sa niekoľkonásobne
vráti, pretože PR je beh na dlhé trate a dobré meno sa zíde nielen teraz,
ale aj o niekoľko rokov. Firmy stojí profesionálny stály PR servis od
PAPER LIFE niekoľko sto eur mesačne, čo sú smiešne peniaze v porovnaní s prínosom.
Kvalitné a cenovo dostupné PR prináša zákazníkov na striebornom podnose,
len niektorí manažéri to nevedia rozoznať. A tak spoľahlivo potápajú svoje
firmy šetrením na nesprávnom mieste.
Viac na : www.paperlife.sk
Štefan Kuča (autor je konateľom PR agentúry
PAPER LIFE)
Aj vy tu môžte mať svoje produkty. Už máte svoju stránku u nás? Registrujte sa