Ako na úspešnú web stránku?

V dnešnej dobá má web stránku už takmer každá firma, bez ohľadu či je veľká alebo malá. Samozrejme každý by chcel mať svoj web na prvých pozíciách vo vyhľadávačoch. Ako dostať svoj web na prvé pozície? Ako by mala vyzerať úspešná web stránka a ako prebieha tvorba webu si povieme v tomto článku.

Ako na úspešnú web stránku?

 

V dnešnej dobá má web stránku už takmer každá firma, bez ohľadu či je veľká alebo malá. Samozrejme každý by chcel mať svoj web na prvých pozíciách vo vyhľadávačoch. Ako dostať svoj web na prvé pozície? Ako by mala vyzerať úspešná web stránka a ako prebieha tvorba webu si povieme v tomto článku.

 

Proces pri ktorom sa zlepšuje pozícia vo vyhľadávačoch sa nazýva SEO optimalizácia (ďalej už len SEO). SEO sa rozdeľuje na dve časti:

-      on page (na stránke)

-      off page (mimo stránky)

 

Úpravy On Page

 

On page sú všetky úpravy, ktoré môžete vykonať na vašom webe, za cieľom zlepšenia pozície. Patria sem napríklad: nastavenie META údajov (titulok, popis a kľúčové slová), nastavenie nadpisov (META tagov h1, h2, h3...), veľkosť stránky, rýchlosť načítania stránky, priradenie alt textov k obrázkom a veľmi podstatný faktor obsah.

 

Úpravy Off Page

 

Off page je proces pri ktorom získavate odkazy (spätné odkazy) na vašu stránku. Spätné odkazy môžete získať z publikovania PR článkov, sociálnych sietí alebo výmenou s inými webmi. A ste sponzorom nejakej nadácie, akcie alebo podujatia a spoločnosť má svoj web môžete požiadať o spätný odkaz. Pri tvorbe kvalitných web stránok treba myslieť nato, či sa návštevník bude vedieť na webe orientovať a či bude web stránka pre neho aj atraktívna a zostane na nej. Môžete mať prvé pozície vo vyhľadávačoch no návštevník môže z vašej stránky ihneď odísť. Takéto správanie google automaticky vyhodnocuje a vaša stránka začne klesať.

 

On page pod lupov

 

Poďme sa bližšie pozrieť na On Page nastavenia. Pri tvorbe webov sa často stretávam, že nás osloví firma, ktorá už má svoj firemný web, ale nie je sním spokojná, či už po grafickej stránke alebo s pozíciami v Google.

 

Veľmi často sa totižto stáva, že firmy majú na web stránke duplicitné texty. Teda texty, ktoré sa vyskytujú aj na iných weboch. Väčšinou je to spôsobené tým, že texty im poskytne dodávateľ a firma si ich na web iba nahodí. Takýto obsah je absolútne nekvalitný. Každá web stránka musí byť unikátna. Pokiaľ máte skopírované texty google dá vašemu webu malú autoritu a vaše pozície búdu na posledných stránkach. Keď už máte nejaké texty od dodávateľov stačí ich prepísať. Prinajhoršom použiť nejaké vety ale nie celý text.

 

Každá stránka a pod-stránka by mala mať text s určitým počtom relevantných slov. Obsah treba tvoriť tak aby bol čo najviac prínosný pre návštevníka. Text je dobré s pestriť kvalitnými obrázkami s alternatívnym textom. Ten sa umiestňuje do html kódu.

 

V textoch by mali byť nenápadne zahrnuté kľúčové slová. Nenápadnými mám na mysli to, aby ste do textu nasilu nevkladali príliš veľa kľúčových slov.

Obrázky, ktoré sa umiestňujú na web stránku by mali byť ste mali s komprimovať. Teda zmeniť veľkosť za čo najnižšej strany kvality. Dobrým online nástrojom je wwww.jpeg-optimizer.com.

 

Meta údaje sú tiež významným faktorom. Titulok aj popis by mal obsahovať kľúčové slová, na ktoré sa chcete zamerať.

 

Off page pod lupov

 

Získavanie spätných odkazov je pre mnohých ľudí tŕňom v oku. Rozšírená mienka čím viac spätných odkazov tým lepšie už neplatí. Radšej uprednostniť taktiku menej odkazov ale kvalitných. Kvalitné odkazy sú z kvalitných webov, ktoré sú relevantné s vašim webom. To znamená ak máte stavebnú firmu budete zháňať odkazy z magazínov o bývaní, stavebníctve poprípade dobrého katalógu stavených firiem. Web stránka, na ktorú budete umiestňovať spätný odkaz musí mať ale aj nejakú kvalitu. Kvalita webu sa určuje pomocou mnoho faktorov. Vek domény, autorita webu, trust flow, citation flow a page ranku. Veľa ľudí sa riadi iba Page Rankom táto metrika už dávno nie je prvoradá. Web s PR 3 môže mať horšiu pozíciu ako web s PR 2.

 

Google za posledné roky zmenilo viac krát svoje algoritmy. V poslednej dobe začalo brať ohľad aj na sociálne siete. Ak máte web stránku určite si založte účty aspoň na hlavných sociálnych siatiach Facebook, Twitter a Google Plus. Účty treba pravidelne aktualizovať a prispievať zaujímavými obrázkami a príspevkami. Pri SEO optimalizácií pre firmy tiež využívam sociálne siete. Dobrým bojovníkom proti nudným firemným príspevkom sú rôzne zábavné fakty týkajúce sa firemného oboru, vtipné obrázky alebo infografika. Dobrým nástrojom, ktorý vám ušetrí čas je napríklad HootSuite. Je to sociálny nástroj, ktorom môžete zároveň publikovať na Facebooku, Twitteri a Google Plus.

 

Veľký dôraz treba klásť na Google plus. Keďže je to soc. sieť od google, má pre vyhľadávač väčší význam. Príspevky s Google plus sa priamo zaraďujú do vyhľadávania. Prestíž firmy zlepšuje funkcia s názvom Google Business. Tá umožňuje v Google Plus vytvoriť firemný profil. Vaša firma sa tak zobrazí aj na google mapách.  Firmu však treba potvrdiť kódom, ktorý vám google pošle poštou na vašu adresu.

 

Dúfam, že boli pre vás informácie prínosné. V prípade otázok nás môžete kontaktovať na našom firemnom webe www.webgrafix.sk

 

 

 

 

Čítaný: 1111x, autor: Igor Majan

Upraviť článok Zmazať článok

UPOZORNENIE: Prevádzkovateľ portálu e-katalog.sk nezodpovedá za tento článok

 

Your message has been send!