Ako na úspešnú web stránku?
V dnešnej dobá má web stránku už takmer
každá firma, bez ohľadu či je veľká alebo malá. Samozrejme každý by chcel mať
svoj web na prvých pozíciách vo vyhľadávačoch. Ako dostať svoj web na prvé
pozície? Ako by mala vyzerať úspešná web stránka a ako prebieha tvorba
webu si povieme v tomto článku.
Proces pri ktorom sa zlepšuje pozícia vo vyhľadávačoch
sa nazýva SEO optimalizácia (ďalej už len SEO). SEO sa rozdeľuje na dve časti:
-
on page (na stránke)
-
off page (mimo stránky)
Úpravy On Page
On page sú všetky úpravy, ktoré
môžete vykonať na vašom webe, za cieľom zlepšenia pozície. Patria sem
napríklad: nastavenie META údajov (titulok, popis a kľúčové slová),
nastavenie nadpisov (META tagov h1, h2, h3...), veľkosť stránky, rýchlosť
načítania stránky, priradenie alt textov k obrázkom a veľmi podstatný
faktor obsah.
Úpravy Off Page
Off page je proces pri ktorom získavate odkazy
(spätné odkazy) na vašu stránku. Spätné odkazy môžete získať z publikovania
PR článkov, sociálnych sietí alebo výmenou s inými webmi. A ste sponzorom
nejakej nadácie, akcie alebo podujatia a spoločnosť má svoj web môžete
požiadať o spätný odkaz. Pri tvorbe kvalitných web stránok treba myslieť nato, či sa návštevník bude vedieť na webe orientovať a či bude
web stránka pre neho aj atraktívna a zostane na nej. Môžete mať prvé pozície vo vyhľadávačoch no návštevník môže z vašej stránky ihneď odísť. Takéto správanie google automaticky vyhodnocuje a vaša stránka začne klesať.
On page pod lupov
Poďme sa bližšie pozrieť na On Page nastavenia.
Pri tvorbe webov sa často stretávam, že nás osloví firma, ktorá už má svoj
firemný web, ale nie je sním spokojná, či už po grafickej stránke alebo s pozíciami
v Google.
Veľmi často sa totižto stáva, že firmy majú na
web stránke duplicitné texty. Teda texty, ktoré sa vyskytujú aj na iných
weboch. Väčšinou je to spôsobené tým, že texty im poskytne dodávateľ a firma
si ich na web iba nahodí. Takýto obsah je absolútne nekvalitný. Každá web
stránka musí byť unikátna. Pokiaľ máte skopírované texty google dá vašemu webu
malú autoritu a vaše pozície búdu na posledných stránkach. Keď už máte
nejaké texty od dodávateľov stačí ich prepísať. Prinajhoršom použiť nejaké vety
ale nie celý text.
Každá stránka a pod-stránka by mala mať
text s určitým počtom relevantných slov. Obsah treba tvoriť tak aby bol čo
najviac prínosný pre návštevníka. Text je dobré s pestriť kvalitnými
obrázkami s alternatívnym textom. Ten sa umiestňuje do html kódu.
V textoch by mali byť nenápadne zahrnuté
kľúčové slová. Nenápadnými mám na mysli to, aby ste do textu nasilu nevkladali
príliš veľa kľúčových slov.
Obrázky, ktoré sa umiestňujú na web stránku by
mali byť ste mali s komprimovať. Teda zmeniť veľkosť za čo najnižšej
strany kvality. Dobrým online nástrojom je wwww.jpeg-optimizer.com.
Meta údaje sú tiež významným faktorom. Titulok
aj popis by mal obsahovať kľúčové slová, na ktoré sa chcete zamerať.
Off page pod lupov
Získavanie spätných odkazov je pre mnohých ľudí
tŕňom v oku. Rozšírená mienka čím viac spätných odkazov tým lepšie už
neplatí. Radšej uprednostniť taktiku menej odkazov ale kvalitných. Kvalitné
odkazy sú z kvalitných webov, ktoré sú relevantné s vašim webom. To
znamená ak máte stavebnú firmu budete zháňať odkazy z magazínov o bývaní,
stavebníctve poprípade dobrého katalógu stavených firiem. Web stránka, na ktorú
budete umiestňovať spätný odkaz musí mať ale aj nejakú kvalitu. Kvalita webu sa
určuje pomocou mnoho faktorov. Vek domény, autorita webu, trust flow, citation
flow a page ranku. Veľa ľudí sa riadi iba Page Rankom táto metrika už
dávno nie je prvoradá. Web s PR 3 môže mať horšiu pozíciu ako web s PR
2.
Google za posledné roky zmenilo viac krát svoje
algoritmy. V poslednej dobe začalo brať ohľad aj na sociálne siete. Ak
máte web stránku určite si založte účty aspoň na hlavných sociálnych siatiach Facebook,
Twitter a Google Plus. Účty treba pravidelne aktualizovať a prispievať
zaujímavými obrázkami a príspevkami. Pri SEO optimalizácií pre firmy tiež
využívam sociálne siete. Dobrým bojovníkom proti nudným firemným príspevkom sú rôzne
zábavné fakty týkajúce sa firemného oboru, vtipné obrázky alebo infografika.
Dobrým nástrojom, ktorý vám ušetrí čas je napríklad HootSuite. Je to sociálny
nástroj, ktorom môžete zároveň publikovať na Facebooku, Twitteri a Google Plus.
Veľký dôraz treba klásť na Google plus. Keďže
je to soc. sieť od google, má pre vyhľadávač väčší význam. Príspevky s Google
plus sa priamo zaraďujú do vyhľadávania. Prestíž firmy zlepšuje funkcia s názvom
Google Business. Tá umožňuje v Google Plus vytvoriť firemný profil. Vaša
firma sa tak zobrazí aj na google mapách. Firmu však treba potvrdiť kódom, ktorý vám
google pošle poštou na vašu adresu.
Dúfam, že boli pre vás informácie prínosné. V prípade
otázok nás môžete kontaktovať na našom firemnom webe www.webgrafix.sk
Aj vy tu môžte mať svoje produkty. Už máte svoju stránku u nás? Registrujte sa