Motor 1.2 HTP je mnohými hanený už len preto,že sa jedná o neušľachtilý
trojvalec. Za častými problémami tohto
motora stojí však nedôsledná práca
konštruktéra. Ten mal za úlohu oddeliť valec z agregátu 1,6i , 8V, /74-75
kW/
a vykonať čo najmenšie množstvo úprav. Samozrejme sa jednalo o čo
najlacnejšie úpravy. Medzi najviac odfláknuté
úpravy patrí umiestnenie
katalyzátora blízko olejového kanála motoru. Následkom tohto dochádza ku
značnému
prehrievaniu oleja najma v letnom období a pri jazde na diaľnici v
pohode vyskočí jeho teplota na 150 stupňov Celzia.
Olej z nízkou tepelnou
zatažiteľnostou to dlho nevydrží ,najma rozhodne nie výrobcom predpísaných 15
000 km.
Následne dochádza ku vytvoreniu veľkého množstva karbónu,ktoré
ochromí funkciu hydraulických zdvihátok.
Vplyvom šetrenia tento motor nemá
dokonca ani klasický hliníkový chladič oleja ,ktorý je súčasťou držiaku
olejového
filtra. Následkom ochromenia funkcie hydraulických zdvihátok,často
dochádza k tomu,že napr.výfukové ventily
nezatvárajú správne a dochádza ku
strate kompresie a nepravidelnému voľnobehu. Podfukovanie ventilov
pritom
prináša tepelné namáhanie ,ktoré ich časom deformuje a sedlá takisto.
Ďalším veľkým problémom býva ,že znehod-
notený olej nedokáže rýchlo napľniť
hydraulické napináky rozvodovej reťaze. Následne dochádza ku častým
preskokom
na rozvode a principiálna výhoda reťaze oproti rozvodovému remeňu
je vlastne zmarená. Ako sa ale majú brániť desaťtisíce zákazníkov vlastniacich fábiu s týmto motorom?
Skrátiť výmenné intervaly oleja na polovicu, teda na 7500
km.
Pri voľbe
oleja je vhodné použiť mazivo pre športové a vysoko zaťažované motory podľa SAE
5W - 50. Takýto olej
je dostatočne riedky nato, aby správne mazal chúlostivú
rozvodovú reťaz, rýchlo naplnil jej napináky aj hydraulické
zdvihátka a
zároveň dobre vzdoroval tepelnému namáhaniu. Následne zákazník sa môže
presvedčiť, že aj motor HTP
može fungovať.
www.olejlacno.sk
Aj vy tu môžte mať svoje produkty. Už máte svoju stránku u nás? Registrujte sa