Deti z detských domovov súťažili na Športových majstrovstvách s Nestlé 2015

Na atletickom štadióne mesta Dubnica nad Váhom sa v piatok 19. júna 2015 uskutočnil 25. ročník športových hier detí z detských domovov – Športové majstrovstvá s Nestlé 2015.

Na atletickom štadióne mesta Dubnica nad Váhom sa v piatok 19. júna 2015 uskutočnil 25. ročník športových hier detí z detských domovov – Športové majstrovstvá s Nestlé 2015. Nestlé Slovensko, s.r.o. je už po siedmy raz generálnym sponzorom tohto medzinárodného podujatia.

 

            ,,Športovanie patrí k zdravému životnému štýlu a podporuje rozvoj vytrvalosti, húževnatosti a svedomitého prístupu detí k povinnostiam. Aj preto Nestlé Slovensko vo všeobecnosti podporuje športové aktivity, obzvlášť u detí a mládeže. Uvedomujeme si, že deti z detských domov majú sťažené možnosti rozvíjať svoje schopnosti a v živote sú do istej miery sociálne znevýhodnené,“ povedal špecialista pre verejné záležitosti a komunikáciu NESTLÉ SR Róbert Kičina.

 

            PhDr. Mária Soboličová, PhD., zástupkyňa jedného z organizátorov akcie, Spoločnosti priateľov detí z detských domovov - Úsmev ako dar (ÚAD) popísala zmysel podujatia: „Cieľom je príprava detí na bezproblémovú integráciu do spoločnosti. Motiváciou je pre ne možnosť postúpiť z kraja do celoslovenského kola a odtiaľ na medzinárodné stretnutie. Mottom podujatia je olympijský výrok Pierre de Coubertina: ,,Nie je dôležité vyhrať, ale zúčastniť sa.“ Dodala, že deti sa na súťaž spolu s vychovávateľmi veľmi zodpovedne pripravujú, aby podali čo najlepší výkon.

 

            ,,V roku 2015 sa pilotne overuje nová koncepcia činnosti s deťmi v detskom domove v rámci voľno časových aktivít v športovej oblasti. Športové hry sa organizujú v 8 krajoch pre štátne detské domovy, akreditované subjekty, vrátane profesionálnych rodín patriacich do príslušného kraja. Z krajských kôl na celoslovenské hry v atletických disciplínach postúpili iba prví v každej disciplíne a kategórii. Na medzinárodné športové hry postúpili, podľa medzinárodných pravidiel, len športovci v kategórii 10 – 17 ročných. Kým v predchádzajúcich ročníkoch sa v domácich súťažiach súťažilo len do 17 rokov, teraz je aj kategória nad 18 rokov. Majstrovstvá detí z detských domovov sú unikátnym úspešným projektom, s medzinárodnými rozmermi. Už po siedmy raz je generálnym sponzorom tohto podujatia spoločnosť Nestlé Slovensko, s. r. o., ktorá uhrádza náklady na podujatie vo všetkých kolách. Zároveň poskytuje vecné ceny do jednotlivých kôl,“ konštatovala M. Soboličová.

 

            Na hrách sa stretli víťazi krajských kôl z detských domovov z celého Slovenska a súťažili vo vybraných súťažných disciplínach -  v atletike (behu na 100 m, 300, 800 m, 1500 m, skoku do diaľky, skoku do výšky, vrhu guľou a štafete 4 x 100 m). Celoslovenské kolo tejto súťaže vo futbale, volejbale a stolnom tenise sa uskutočnilo už v stredu 17.6.2015 v Hybiach. V základných kolách sa tohto projektu na Slovensku zúčastnilo takmer 600 detí z detských domovov. V roku 2015 sa na štart postavilo celkom 1277 detí. Najlepší športovci budú reprezentovať Slovensko na Medzinárodných športových hrách detí z detských domovov, ktoré sa budú konať v Ostrave, v dňoch 26. – 28. 6. 2015 za účasti ČR, SR, Maďarska, Rumunska a Poľska.

 

            ,,Cieľavedomosť deťom z detských domovov často chýba a práve majstrovstvá im dávajú príležitosť si túto vlastnosť precvičiť. Tak ako si poradia s prekážkami na športovom štadióne, pomáha im to poradiť si aj s prekážkami, na ktoré narážajú v živote. Deti, ktoré majú záujmové činnosti sa lepšie orientujú v živote. Pri súťažení potrebujú deti odhodlanie, čo je dobrý predpoklad ich ďalšieho rastu v živote. Ocenenie rodičov je pre dieťa veľmi dôležité a ak zažije, naopak, odmietnutie, zanedbávanie či nezáujem, tak sa to hlboko podpíše na jeho osobnosti. Deti z detských domovov sa potrebujú naučiť znovu si vážiť sami seba, znovu si veriť. Preto sa tešíme z každého úspechu spolu s nimi. A skúsenosť ocenenia, povzbudenia a motivácie k tomu rozhodne patrí. Verejnosť oceňuje aj dlhodobú podporu firmy Nestlé projektom neziskového sektora, vrátane  podpory znevýhodnených detí. So spoločnosťou detí z detských domovov Úsmev ako dar spolupracuje už od roku 2003 pri obdarúvaní detí z detských domovov a podporou rôznych podujatí. Každoročne podporuje aj vianočný benefičný koncert Úsmevu ako dar,“ zdôraznila M. Soboličová.

 

            Myšlienku „...aby každé dieťa malo rodinu“ sa darí napĺňať spoločným úsilím Úsmevu ako dar a jeho partnerov a podporovateľov, bez ktorých by nebolo možné zrealizovať všetky rozvojové projekty ÚAD. Úsmev ako dar hľadá riešenie, ako skutočne pomôcť opusteným deťom, naplniť ich potrebu blízkej osoby, trvalých vzťahov, bezpečia, adekvátnych podnetov pre zdravý vývin a dôveru v seba i iných. Cieľovou skupinou sú deti s nariadenou ústavnou starostlivosťou, deti s narušeným psycho-sociálnym a emočným vývinom, deti s poruchami nálad, deti ohrozené sociálno-patologickými javmi bez rozdielu pohlavia a do 18. roku veku. 

 

O spoločnosti NESTLÉ

NESTLÉ je poprednou svetovou potravinárskou firmou,  ktorá podniká v oblasti výživy a zdravého životného štýlu. Začiatkom 90. rokov 20. storočia sa stala strategickým investorom do českého a slovenského  potravinárskeho priemyslu. V Česku Nestlé vyrába vo svojich závodoch ZORA Olomouc a SFINX Holešov čokoládové a nečokoládové cukrovinky pod značkou ORION, ŠTUDENSKÁ PEČAŤ, DELI, MARGOT, MODRÉ Z NEBA, BON PARI, JOJO a ďalšie. Na Slovensku vyrába v závode Carpathia Prievidza široký sortiment kulinárskych výrobkov pod značkou MAGGI a CARPATHIA. Nestlé uvádza na trh tiež dovážané potraviny pod medzinárodnými značkami, ako sú tyčinky KIT KAT, instantná káva NESCAFÉ, dojčenská  a detská výživa NESTLÉ, potrava pre domáce zvieratá PURINA, FRISKIES a DARLING. Prostredníctvom spoločnosti Cereal Partners sú uvádzané na trh raňajkové cereálie NESTLÉ. Divízia Nestlé Health Science dodáva na trh výrobky pre pacientov so špeciálnymi výživovými potrebami (napr. Isosource, Novasource).

Podnikanie Nestlé sa celosvetovo riadi konceptom tzv. vytváranie zdieľanej hodnoty (Creating Shared Value), ktorý vyjadruje základný prístup Nestlé k spoločenskej zodpovednosti firiem. Vychádza z myšlienky, že pre dlhodobú úspešnosť podnikania je potrebné, aby prinášalo hodnotu nielen vlastným akcionárom, ale tiež spoločnosti, v ktorej pôsobí. www.nestle.sk

Kontakt: Róbert Kičina, špecialista pre verejné záležitosti a komunikáciu, robert.kicina@sk.nestle.com,  +421 907 706 112

Čítaný: 1005x, autor: Paper Life

Upraviť článok Zmazať článok

UPOZORNENIE: Prevádzkovateľ portálu e-katalog.sk nezodpovedá za tento článok

 

Váš odkaz bol odoslaný!