V dňoch
8. až 13. marca 2016 sa na výstavisku Agrokomplex v Nitre, uskutočnila
výstava nábytku, na ktorej sa zúčastnila aj redakcia časopisu TRENDY BÝVANIE. Pripravili
si prieskum v podobe ankety na vzorke 1430 respondentov, 68,5 % tvorili
ženy. Informácie o výsledkoch prieskumu poskytla riaditeľka vydavateľstva
TRENDY BÝVANIE Jana Zemková.
,,Plány
respondentov sa oproti minulému roku zmenili“ uviedla riaditeľka vydavateľstva.
Až 49,7 % opýtaných býva v rodinných domoch a 45,5 % vo vlastnom byte
s väčšou rozlohou. V tomto roku až 46,2 % opýtaných respondentov uprednostňuje
rekonštruovanie pred zariaďovaním novostavieb, ktoré minulý rok
u respondentov zvíťazilo.
Pri
otázke ktorých priestorov sa zmeny budú týkať, ostala kuchyňa
najpreferovanejšou plánovanou zmenou, so záujmom až 58,7 % opýtaných. Kúpeľne
a spálne zaznamenali vzrast oproti minulému roku takmer o 20 %.
Z posledných miest rebríčka v minulom roku vystrelili na popredné
miesta tohto roka obývačky a jedálne. Kým v roku 2015 ich zariaďovať
plánovalo len 28,2 % opýtaných, tento rok je to až 78,4 %. Zaujímavé je, že
v roku 2015 o priestor domácej pracovne prejavilo záujem len 17,9 %
respondentov, v tomto roku je to až 38,5 %. Tento údaj pravdepodobne vyplýva
z aktuálneho trendu nárastu záujmu o prácu z domu, tzv. home office.
Jana
Zemková ďalej poukázala na to, že z prieskumu vyplynulo, že Slováci
v otázkach bývania preferujú kvalitu (79 %) a dizajn (53,1 %) pred
cenou (37,8 %). Túto zmenu v preferenciách pravdepodobne spôsobila doterajšia zlá
skúsenosť a nespokojnosť ľudí z investície do lacných a málo trvácnych
produktov. Podľa riaditeľky vydavateľstva katastrofálne dopadlo práve povedomie
o značkách. Tým prikladá význam len 3,5 % respondentov. Podľa nej by sa
výrobcovia mali viac zameriavať na adekvátne oslovenie svojej cieľovej skupiny
a tiež by mali zlepšiť spôsob komunikácie s potenciálnymi zákazníkmi,
ako aj propagáciu a prezentáciu svojich výrobkov, či už prostredníctvom
časopisov alebo internetu, ktoré v ankete ako zdroj informácií dopadli
najlepšie.
Internet,
časopisy o bývaní, výstavy, rady od známych či architekta sú všetko
zdroje, z ktorých respondenti získavajú vedomosti o bývaní. Internetu,
ako sa dalo predpokladať, pripadlo ako zdroju informácií najviac percent
a to až 77,6 %. 72 % opýtaných číta časopisy o bývaní, pričom 65 % z
nich vyhľadáva takýto typ informácii najmä v čase, keď plánuje investovať do
zariaďovania, rekonštrukcie alebo stavby domu. Pozoruhodné je, že tlačenú
verziu časopisu preferuje až 81,1 % respondentov, elektronickú podobu
preferuje slabých 9,8 %. Výstavy pravidelne navštevuje 69,2 % účastníkov,
informácie z predajní využíva 32,9 %, od známych 18,9 % a architekta
vyhľadáva len 16,8 % respondentov. Väčšina opýtaných si svoj domov zariaďuje
svojpomocne a nevyužívajú služby profesionálov.
Redakciu
časopisu potešilo zvýšenie povedomia o dvojmesačníku TRENDY BÝVANIE medzi
čitateľmi, ktorá vzrástlo oproti minulému roku zo 69,2 % na 83,2 %.
V priebehu
štyroch rokov si magazín TRENDY BÝVANIE – časopis o dizajne, stavebníctve,
záhrade, architektúre a životnom štýle, získal priaznivcov medzi
laickou i odbornou verejnosťou, ako aj dôveru inzerentov. Kvalitný obsah a
prepracované grafické spracovanie oslovuje
viac ako 100 000 čitateľov. V súčasnosti patrí časopis medzi top
printové média zaoberajúce sa problematikou bývania. Dvojmesačník ponúka
kompletné poradenstvo a samozrejme mnohé inšpirácie. Prioritou
vydavateľstva je popularizácia jednotlivých odvetví i v neodborných
kruhoch a pravidelné predstavovanie zaujímavých riešení, inovácií
a noviniek širokej skupine čitateľov, ako aj organizovanie odborno –
poradenských podujatí. V spolupráci s erudovanými odborníkmi prináša
užitočné informácie, rady a nápady pre vašu domácnosť a bývanie. K dispozícii
je aj formou ročného printového a elektronického predplatného.
V ponuke je tiež možnosť doobjednania predchádzajúcich vydaní časopisu za
zvýhodnenú cenu.
Viac informácií
na: www.trendybyvanie.sk
Aj vy tu môžte mať svoje produkty. Už máte svoju stránku u nás? Registrujte sa